کد خبر: ۲۳۴۶۵۸
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۶
مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های مرکز بهداشت گلستان نسبت به گزیده شدن گردشگران تالاب‌های گلستان با نیش «میدج‌ها» هشدار داد.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا علی باقری با اشاره به افزایش جمعیت حشراتی با عنوان «میدج نیش‌زن» از خانواده سراتوپوگونیده در استان گلستان، اظهار کرد: بارندگی چند ماه اخیر و بیشتر شدن رطوبت خاک باعث افزایش جمعیت این حشرات در تالاب‌ها و مرز اینچه‌برون شده است.

وی نسبت به گزیده شدن توسط این حشرات هشدار داد و افزود: گردشگران هنگام بازدید از جاذبه‌های شمال شهرستان گنبدکاووس، از جمله بازارچه اینچه‌برون و تالاب‌های آلاگل و آلماگل و آجی‌گل مراقب نیش این حشرات باشند.

مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های مرکز بهداشت گلستان با بیان اینکه «میدج نیش زن» حشره‌ای سیاه رنگ در ابعاد یک تا سه میلی‌متر است، خاطرنشان کرد: گزش این حشره دردناک بوده و در برخی مواقع به صورت دسته جمعی به انسان حمله می‌کنند.

وی با تأکید بر اینکه گزش این حشره ناقل هیچ بیماری به انسان نیست، توضیح داد: فقط در محل نیش حساسیت جزئی پوستی ایجاد می‌شود.

باقری پوشیدن لباس‌های آستین بلند را از راه‌های پیشگری از گزیده شدن توسط این حشره عنوان کرد و گفت: خرطوم کوتاه این حشره سبب شده تا مناطق باز بدن از جمله صورت و دست‌ها را برای نیش زدن انتخاب کند.

وی اضافه کرد: قطعاً با گرم شدن تدریجی هوا و کاهش رطوبت و خشک شدن آب‌های راکد جمعیت این حشره کاهش می‌یابد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار